Hankkeet

NYT MUN PÄÄSSÄ EI RAKSUTA - TYÖTTÖMYYS ON UHKA AIVOTERVEYDELLE

Projekti 2016 - 2019

Projektin tarkoituksena on tukea aivojen hyvinvointia tiedollisen ja toiminnallisen aktivoimisen sekä vertaistuen kautta muistisairauksien ennaltaehkäisemiseksi. Projektin ensisijaisena kohderyhmänä ovat pitkäaikaistyöttömät ja heidän puolisonsa.

Projektin aikana on järjestetty erilaisia ohjattuja ryhmiä (luonto, liikunta, ravitsemus ja kulttuuri), mukaan lukien vertaistukiryhmä. Lisäksi projektissa on järjestetty aivoterveyttä koskevia yleisöluentoja, koulutustilaisuuksia sekä aivoterveyttä koskevia infotilaisuuksia. Ensisijaisesti ohjattu ryhmätoiminta on kohdistunut yli vuoden työttömänä olleisiin ja heidän puolisoihinsa. Muut projektin järjestämät tapahtumat ja tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Ryhmätoiminta, tapahtumat ja tilaisuudet ovat osallistujille pääsääntöisesti maksuttomia.

Projekti tarjoaa julkisia palveluja täydentävää toimintaa, eikä se järjestä kuntouttavaa työtoimintaa. Projektia rahoittaa sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA).

Elinan ja Miljan siirtyessä uusiin tehtäviin, hankkeen vie loppuun projektivastaavana yhdistyksen puheenjohtaja Lotta Ahola. Jämsän Muistiyhdistys ry:n puheenjohtajan tehtäviä hoitaa tämän ajan yhdistyksen varapuheenjohtaja Saara Tennilä.

Ota yhteyttä ja tule mukaan toimintaamme!
Tuettu Veikkauksen tuotoilla TUNNUS Sininen RGB

Lotta Ahola

projektivastaava
p. 040 673 0777