Kulttuuriretki Juupajoelle 12.6.

Lähdemme keskiviikkona 12.6. klo 10–18 kulttuuriretkelle Juupajoelle

Aloitamme päivän vierailulla Kallenaution kestikievarimuseoon. Saamme opastuksen paikan historiaan ja tutustumme museoon. Kallenautiosta löytyy myös käsityömyymälä, vaihtuvia taidenäyttelyitä ja pieni kotieläinpiha. Syömme Kallenautiossa keittolounaan ja juomme kahvit.

Seuraavaksi tutustumme Walleniuksen Wapriikkiin. Entisessä Korkeakosken kenkätehtaassa on tarjolla taide- ja kulttuurinautintoja. Saamme opastetun tehdaskierroksen historiallisessa rakennuksessa ja taidenäyttelyiden esittelyn. WW:ssa on myös herkkukauppa- ja putiikki Lafka.

Kolmanneksi käymme Koskenjalan kenkä- ja nahkamuseossa. Suomen ensimmäinen teollinen kenkätehdas toimii museona, jonka kokoelmissa on toistatuhatta kenkäparia, työkaluja, koneita ja valokuvia menneiltä vuosilta. Koskenjalasta löytyy myös kahvio ja käsityömyymälä sekä taidegalleria.

Lopuksi käymme Juupajoen rotkon näköalatasanteella ja Korkeakosken kirkolla. Esteetön reitti 500 m. Halutessasi on mahdollisuus kiertää pidempi reitti Juupajoen rotkolla ja käydä pisto kirkolla. Reitti on yhteensä 2,5 km ja vaikeahkoa maastoa. Tällöin jätät kenkä- ja nahkamuseon vierailun välistä.

Lähtö klo 10 Muistiyhdistyksen toimistolta. Paluu noin klo 18. Ilmoittautuminen ke 15.5. mennessä Riikalle p. 040 678 8101. Ilmoita samalla ruoka-allergiat ja erikoisruokavaliot. Pyrimme lähtemään retkelle kimppakyydein. Ilmoita, jos sinulla on auto käytössäsi ja voit olla kuskina. Vierailut ja lounas ovat osallistujille maksuttomia. Jos haluat juoda iltapäiväkahvit Walleniuksessa tai Koskenjalassa, ovat ne omakustanteiset.