Yhdistyksen toiminta

MUISTIKAHVILA

Muistikahvilassa tavataan kahvin ja teen äärellä. Lisäksi muistikahvilassa on mieltä ja muistia aktivoivaa vaihtelevaa toimintaa. Muistikahvila on kaikille avoin ja voit tulla ilman ilmoittautumista.

Muistikahvila kokoontuu torstaisin klo 13-14.30 Jämsän Muistiyhdistyksen toimistolla Kaijankulmassa, Lindemaninkatu 1.

Lisätiedot: p. 040 673 0777 tai info@jamsanmuistiyhdistys.fi

KESKI-SUOMEN MUISTILUOTSIN RYHMÄT

Muistiryhmä ja läheisten ryhmä muistisairauteen sairastuneille ja heidän läheisilleen

Onko sinulla tai läheiselläsi todettu muistisairaus? Muistiryhmä ja läheisten ryhmä kokoontuvat Jämsän muistiyhdistyksen toimistolla rinnakkaisesti. Ryhmät kokoontuvat ensin yhteisille kahveille, ja sen jälkeen muistiryhmä jatkaa muistiluotsin ohjaamana toimistolla ja läheisten ryhmä siirtyy naapuritilaan Jämsän Muistiyhdistyksen työntekijän ohjaamana. Ryhmien päätteeksi kokoonnutaan jälleen toimistolle. Ryhmissä tapaat samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä vaihtelevan toiminnan merkeissä. Toiminnassa meille on tärkeää kohdata osallistujat aidosti kuullen, välittäen ja luottamuksella. Ryhmiin on helppo osallistua omana itsenään.

Tapaamiset kerran kuukaudessa tiistaisin klo 13-14.30 Jämsän Muistiyhdistyksen tiloissa (Lindemaninkatu 1). Ryhmiin tullaan ilmoittautumisen kautta.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: Sini, p. 040 594 0954 tai muistiluotsi@ksmuisti.fi / Tuija, p. 040 673 0777 tai tuija.backman@jamsanmuistiyhdistys.fi

Muistinvirkistysryhmä muistisairauteen sairastuneille

Ryhmä on tarkoitettu alkavaa muistisairautta sairastaville henkilöille. Se tarjoaa kokemusten vaihtoa, tietoa ja virkistystä vaihtelevan toiminnan merkeissä. Tapaamiset kahden viikon välein tiistaisin klo 10-11.30 Jämsän Muistiyhdistyksen tiloissa (Lindemaninkatu 1). Ryhmään tullaan ilmoittautumisen kautta. Ilmoittautuminen ja lisätiedot: Sini, p. 040 594 0954 tai muistiluotsi@ksmuisti.fi.

Samaan aikaan mahdollisuus läheisten vertaiskeskusteluun, kysy lisää: Tuija, p. 040 673 0777 tai tuija.backman@jamsanmuistiyhdistys.fi.

Vapaaehtoistoiminta

Vapaaehtoistoiminta on omasta halusta lähtevää toisten ihmisten auttamista ja tukemista. Osallistumalla toimintaan tuet muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä hyvinvointia, elämänlaatua ja osallisuutta.  Vapaaehtoistyö tuottaa iloa, sinulla on mahdollisuus tavata uusia ihmisiä, saada uusia kokemuksia ja löytää vapaaehtoistyöstä uuden harrastuksesi.

Voit osallistua  vapaaehtoistoimintaan oman kiinnostuksesi mukaan erilaisissa tehtävissä esimerkiksi vertaisryhmän ohjaajana, muistikahvilassa tai avustajana tapahtumien järjestämisessä ja retkillä. Vertaisryhmän ohjaajana voit ohjata aikaisemmin hankittuun osaamiseesi, omiin harrastuksiin tai mielenkiinnon kohteisiin liittyvää ryhmätoimintaa. Vapaaehtoistyötä on mahdollista tehdä säännöllisesti viikoittain tai voit tulla kerran mukaan järjestämään tapahtumaa tai esiintymään Muistikahvilaan.

Tule käymään toimistollamme tai ota yhteyttä. Autamme etsimään sinulle sopivan vapaaehtoistyön muodon. Olemme vapaaehtoisten tukena ja järjestämme uusille vapaaehtoisille koulutusta.