Yhdistys

Yhdistyksen toiminta

Vapaaehtoistoiminta

Vapaaehtoistoiminta on omasta halusta lähtevää toisten ihmisten auttamista ja tukemista. Osallistumalla toimintaan tuet muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä hyvinvointia, elämänlaatua ja osallisuutta.  Vapaaehtoistyö tuottaa iloa, sinulla on mahdollisuus tavata uusia ihmisiä, saada uusia kokemuksia ja löytää vapaaehtoistyöstä uuden harrastuksesi.

Voit osallistua  vapaaehtoistoimintaan oman kiinnostuksesi mukaan erilaisissa tehtävissä esimerkiksi vertaisryhmän ohjaajana, muistikahvilassa tai avustajana tapahtumien järjestämisessä ja retkillä. Vertaisryhmän ohjaajana voit ohjata aikaisemmin hankittuun osaamiseesi, omiin harrastuksiin tai mielenkiinnon kohteisiin liittyvää ryhmätoimintaa. Vapaaehtoistyötä on mahdollista tehdä säännöllisesti viikoittain tai voit tulla kerran mukaan järjestämään tapahtumaa tai esiintymään Muistikahvilaan.

Tule käymään toimistollamme tai ota yhteyttä. Autamme etsimään sinulle sopivan vapaaehtoistyön muodon. Olemme vapaaehtoisten tukena ja järjestämme uusille vapaaehtoisille koulutusta.

MUISTIKAHVILA

Muistikahvila on mieltä ja muistia aktivoiva keskusteluryhmä.

Muistikahvila on kesätauolla. Syksyllä 2022 muistikahvila kokoontuu 1.9. alkaen torstaisin klo 13.00 – 14.30 Jämsän Muistiyhdistyksen tiloissa Kaijankulmassa (Lindemaninkatu 1). Muistikahvilaan voit tulla ilman ilmoittautumista. Lisätietoja: puh. 040 673 0777, info@jamsanmuistiyhdistys.fi

KESKI-SUOMEN MUISTILUOTSIN MUISTIRYHMÄ

Muistiluotsin muistiryhmä on tarkoitettu sairastuneille sekä läheisille. Ryhmä kokoontuu vaihtelevan toiminnan merkeissä.

Muistiryhmä on kesätauolla. Syksyllä 2022 ryhmä kokoontuu tiistaisin 13.9., 18.10, 15.11. ja 13.12. klo 13.00-14.30 Jämsän Muistiyhdistyksen tiloissa Kaijankulmassa (Lindemaninkatu 1). Syksyn 2022 tapaamisia järjestävät yhdessä Keski-Suomen muistiluotsi  ja Jämsän Muistiyhdistyksen työntekijä. Tapaamisissa sairastuneet ja läheiset jakaantuvat eri ryhmiin toimimaan ja keskustelemaan.

Ryhmän järjestää Keski-Suomen muistiluotsiasiantuntija- ja tukikeskus yhteistyössä Jämsän Muistiyhdistys ry:n kanssa. Ilmoittautumiset ja lisätietoja: Keski-Suomen muistiluotsi muistiluotsi@ksmuisti.fi

MUISTISAIRAIDEN JA OMAISTEN RYHMÄ

Ryhmä on kesätauolla. Ryhmä kokoontuu syksyllä 2022 erillisen aikataulun mukaisesti tiistaisin klo 13.00 – 14.30 Kaijankulmassa. Ilmoittautumiset ja lisätietoja: Saara Tennilä, puh. 050 569 8246, stennila@gmail.com