Yhdistys

Yhdistyksen toiminta

MUISTIKAHVILA

Muistikahvila on mieltä ja muistia aktivoiva keskusteluryhmä.

Muistikahvila kokoontuu torstaisin klo 13.00 – 14.30 Jämsän Muistiyhdistyksen tiloissa Kaijankulmassa (Lindemaninkatu 1). Muistikahvilaan voit tulla ilman ilmoittautumista. Lisätietoja: puh. 040 673 0777, info@jamsanmuistiyhdistys.fi

Syksyn 2022 ohjelma

10.11. Muistellaan pukeutumista eri aikoina

17.11. Seniorimessut, Jokivarren puukoulu (Keihänkatu 8)

24.11. Musiikkiopiston esitys

1.12. Korttipaja

8.12. Suomen presidentit -visa

15.12. Joulupuuro

KESKI-SUOMEN MUISTILUOTSIN MUISTIRYHMÄ

Muistiluotsin muistiryhmä on tarkoitettu sairastuneille sekä läheisille. Ryhmä kokoontuu vaihtelevan toiminnan merkeissä.

Syksyllä 2022 ryhmä kokoontuu tiistaisin 13.9., 18.10, 15.11. ja 13.12. klo 13.00-14.30 Jämsän Muistiyhdistyksen tiloissa Kaijankulmassa (Lindemaninkatu 1). Syksyn 2022 tapaamisia järjestävät yhdessä Keski-Suomen muistiluotsi  ja Jämsän Muistiyhdistyksen työntekijä. Tapaamisissa sairastuneet ja läheiset jakaantuvat eri ryhmiin toimimaan ja keskustelemaan.

Ryhmän järjestää Keski-Suomen muistiluotsiasiantuntija- ja tukikeskus yhteistyössä Jämsän Muistiyhdistys ry:n kanssa. Ilmoittautumiset ja lisätietoja: Keski-Suomen muistiluotsi muistiluotsi@ksmuisti.fi

Omaisten ja sairastuneiden ryhmä

Luottamuksellinen tuki -ja keskusteluhetki läheisille ja aktivoivaa
toimintaa sairastuneille. Ryhmä kokoontuu kerran kuussa tiistaisin.
Lisätietoja ja ilmoittautuminen puh. 040 673 0777

Vapaaehtoistoiminta

Vapaaehtoistoiminta on omasta halusta lähtevää toisten ihmisten auttamista ja tukemista. Osallistumalla toimintaan tuet muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä hyvinvointia, elämänlaatua ja osallisuutta.  Vapaaehtoistyö tuottaa iloa, sinulla on mahdollisuus tavata uusia ihmisiä, saada uusia kokemuksia ja löytää vapaaehtoistyöstä uuden harrastuksesi.

Voit osallistua  vapaaehtoistoimintaan oman kiinnostuksesi mukaan erilaisissa tehtävissä esimerkiksi vertaisryhmän ohjaajana, muistikahvilassa tai avustajana tapahtumien järjestämisessä ja retkillä. Vertaisryhmän ohjaajana voit ohjata aikaisemmin hankittuun osaamiseesi, omiin harrastuksiin tai mielenkiinnon kohteisiin liittyvää ryhmätoimintaa. Vapaaehtoistyötä on mahdollista tehdä säännöllisesti viikoittain tai voit tulla kerran mukaan järjestämään tapahtumaa tai esiintymään Muistikahvilaan.

Tule käymään toimistollamme tai ota yhteyttä. Autamme etsimään sinulle sopivan vapaaehtoistyön muodon. Olemme vapaaehtoisten tukena ja järjestämme uusille vapaaehtoisille koulutusta.