Luontoretkiä elokuussa

Elokuussa Porukassa parempi -hankkeessa teemme luontoretket Isojärven kansallispuistoon ja Vaarunvuorille. Retkille voit ilmoittautua mukaan vaikka et ole aikaisemmin ollut toiminnassamme mukana.

Keskiviikkona 9.8. retki Isojärven kansallispuistoon

Kierrämme 3,8 km pituisen Majavapolun, jossa näemme majavien tekemiä patoja ja Isojärven rantamaisemia. Teemme nuotiolla kevyttä lounasta ja pannukahvit. Reitti on erittäin helppokulkuinen. Vierailemme myös Huhtalan torpan pihapiirissä. Huhtalan torppa on hirsirakennus 1700-luvulta ja pihapiiristä löytyy vanhoja puutarhalajeja. Lähtö klo 10 Muistiyhdistyksen toimistolta kimppakyydein. Paluu noin klo 16. Ilmoittautuminen 7.8. mennessä

Keskiviikkona 30.8. retki Vaarunvuorille

Kierrämme 4 km pituisen Vaarunvuorten luontopolun. Reitti on helppokulkuinen, jonkin verran juurakkoa ja korkeuseroja. Keitämme nuotiokahvit pienen syömisen kera. Lähtö klo 12 Muistiyhdistyksen toimistolta kimppakyydein. Paluu noin klo 16. Ilmoittautuminen 18.8. mennessä.

Luontopoluilla pärjää tavallisilla lenkkeilykengillä kuivalla säällä. Ota oma juomapullo mukaan. Ilmoita, jos sinulla on jokin erityisruokavalio. Järjestämme Jämsänkoskelta kyydin tarvittaessa, ilmoita kyydintarpeesta. Retket ovat maksuttomia. Retkillä on säävaraus, peruutuksesta ilmoitetaan edellisenä päivänä. Ilmoittautuminen Riikalle 040 678 8101.