Terveenä ja aktiivisena ikääntyminen muuttuvassa maailmassa -luento ke 27.9. klo 15.00-16.30

Keskiviikkona 27.9. klo 15.00-16.30 järjestetään Terveenä ja aktiivisena ikääntyminen muuttuvassa maailmassa -luento Jämsänjoen Yhtenäiskoulun Paunun auditoriossa.

Luennon pitää Kaisa Koivunen, joka työskentelee tutkijatohtorina Jyväskylän yliopistossa Liikuntatieteellisessä tiedekunnassa ja Gerontologian tutkimuskeskuksessa. Taustaltaan Kaisa on fysioterapeutti ja terveystieteiden tohtori. Hänen päätutkimusalueina ovat toimintakyky ja resilienssi ikääntyessä. Luennolla Koivunen kertoo tutkimuksestaan, jossa on muun muassa selvitetty, ovatko 75- ja 80-vuotiaat ihmiset nykyään erilaisia kuin saman ikäiset olivat 30 vuotta sitten ja millaiset tekijät edistävät iäkkäillä ihmisillä resilienssiä eli selviytymistä ja sopeutumista vastoinkäymisissä. Luennon järjestävät yhteistyössä Jämsän työväenopisto ja Jämsän Muistiyhdistyksen Porukassa parempi – aivoterveyttä eläkevuosiin -hanke. Tervetuloa!

Ilmoittautua voi ennakkoon Jämsän työväenopiston verkkosivuilla: www.opistopalvelut.fi/jamsa/course.php?l=fi&t=4097
Luentoa voi tulla seuraamaan myös ilmoittautumatta.

Aika: Keskiviikkona 27.9. klo 15.00-16.30
Paikka: Jämsänjoen yhtenäiskoulu, Paunu, auditorio, Paununkatu 1